اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۲:۰۳
عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «سراج24»:

صداوسیما تاکنون نقش اصلی خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایفا نکرده است/رسانه ملی مسابقات کتابخوانی برگزار کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رسانه ملی می تواند همان زمان، انرژی و هزینه ای که صرف تبلیغ کالاهای خوراکی و مصرفی می کند را صرف تبلیغ کتاب کند، شاید مهمترین مسئله در این بین سوددهی تیلیغات کالاهای مصرفی باشد که نسبت به کالاهای معنوی ارزش مالی بیشتری دارند.

صداوسیما تاکنون نقش اصلی خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایفا نکرده است/رسانه ملی مسابقات کتابخوانی برگزار کند
اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سراج24 درباره اقدامات صداوسیما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: این رسانه قدرتمند می‌تواند با ساخت برنامه هایی جذاب ارزش‌های کتاب و کتابخوانی را برای نوجوانان و جوانان روشن کند، زیرا تمام ادیان آسمانی و مردان بزرگ تاریخ بشریت هم از راه علم  مطالعه جاودانه مانده‌اند بویژه دین اسلام که با خواندن رسالتش را آغاز کرده و به خواندن و نوشتن اهمیت زیادی می‌دهد.
 
 وی ادامه داد: صداوسیما بایستی بتواند با برنامه‌ها و آموزش‌هایی جذاب خانواده‌ها را به ترغیب فرزندانشان به  کتابخوانی تشویق کند، در این راستا معرفی کتاب‌ها به زبان‌روز، شیوا و جذاب می‌تواند در جذب بیشتر مردم به این فرهنگ حسنه موثر باشد. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: اگر دستگاه های مربوطه هماهنگی های لازم را انجام دهند تا قیمت کتاب کمتر شود شاید در اقبال مردم به این کالای مهم فرهنگی تاثیرگذار باشد. 
مسعودی با بیان اینکه استفاده از کتاب به عنوان جوایز مسابقات صداوسیما هم می‌تواند یکی از راه‌های ترغیب مردم به کتابخوانی باشد، گفت: رسانه ملی در تقویت فرهنگ کتابخوانی می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد و متاسفانه تاکنون هنوز آن نقش اصلی را ایفا نکرده اند و از همه ظرفیت هایشان برای این مهم استفاده نکرده اند.
 
عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد:رسانه ملی می تواند همان زمان، انرژی و هزینه ای که صرف تبلیغ کالاهای خوراکی و مصرفی می شود را صرف تبلیغ کتاب کند، شاید مهمترین مسئله در این بین سوددهی تبلیغات کالاهای مصرفی باشد که نسبت به کالاهای معنوی ارزش مالی بیشتری دارند.
 
مسعودی تصریح کرد: رسانه ملی با ظرفیت های بالای اثرگذاری و نیز با دارا بودن مخاطبان در رده های مختلف اگر برای ترویج کتابخوانی فعال تر عمل کند مطمئنا این هدف زودتر به نتیجه می رسد و مخاطبان بیشتری اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب پر خواهند کرد .   
 
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••